Dit is het nieuwe privacycenter van Twitter
Privacy wordt met de dag belangrijker. Elke week komt er nieuws naar buiten over privacygevoelige dingen en blijken bedrijven data door te verkopen waarvoor geen toestemming gegeven werd. Als gevolg daarvan vragen internetgebruikers meer transparantie en duidelijkheid over het privacybeleid van verschillende platformen. Ook Twitter geeft toe in een persbericht dat er voor hen nog ‘ruimte voor verbetering was’.
Twitter nieuw privacycenter
Gisteren lanceerde het socialemediaplatform daarom een nieuw privacycenter. Dat moet meer duidelijkheid geven over het privacybeleid van Twitter en wat je kan doen om je account beter te beheren.
Samen met het nieuwe privacycenter heeft het platform zijn huidige privacybeleid ook een flinke update gegeven. Dat nieuwe beleid gaat vanaf 1 januari 2020 van kracht en kan je hier nalezen.
Thuisbasis
Het nieuwe privacycenter moet de thuisbasis worden van alles wat het bedrijf rond privacy doet. De taal die in het privacycenter wordt gebruikt is sinds begin dit jaar ook een pak eenvoudiger. Moeilijke of complexe zinnen zijn vervangen door eenduidige woorden die iedereen begrijpt. Zo wil het bedrijf zijn beleid transparanter maken. Zoals vermeld geeft het bedrijf ook toe dat er nog heel wat werk was in verband met privacy. Twitter hield bijvoorbeeld ongewild locatiedata of privé tweets van gebruikers bij. In sommige gevallen werd die data dan toch gedeeld met adverteerders. “Twitter is niet perfect als het aankomt op privacy en databeleid”, schrijft het bedrijf in zijn blogpost. Maar ze beloven verbetering.