De Belgische tak van Carrefour zet in op e-commerce: tegen het einde van het jaar moet levering sneller en worden meer afhaalpunten geopend.

Via Drive.be kunnen klanten bij Carrefour hun boodschappen al langer online bestellen, waarna de waren in de winkel kunnen worden afgehaald of in bepaalde regio’s aan huis worden gebracht. Daarmee zet de supermarktketen, zoals vele andere concurrenten, de laatste tijd steeds meer in op online commerce. Nu wilt het dat segment uitbouwen met behulp van enkele ingrepen die het online shoppers nog gemakkelijker moet maken.

Snelle thuislevering

Onder andere wilt Carrefour de levering aan huis in meer regio’s uitbreiden, iets dat tot nu toe enkel in de regio Antwerpen, Brussel en Oost-Vlaanderen mogelijk was. Om dat te bewerkstelligen, experimenteert Carrefour met bringr, de crowdshipping-app van bpost die particuliere koeriers inschakelt om pakketten te leveren. Met het platform zouden boodschappen die voor middernacht online worden besteld, de volgende dag vanaf 11 uur ’s morgens al thuis kunnen worden gebracht, ook op zaterdag en zondag.

Het bringr-platform wordt daarnaast ook ingezet in bepaalde Express-filialen. Daar is het doel om binnen twee uur na de bestelling, online of rechtstreeks in de winkel, te leveren, eveneens op zaterdag en zondag. De testperiode duurt zo’n zes maand. Indien de onderneming positief blijkt, wordt het concept uitgebreid ‘waar mogelijk en waar de vraag bestaat’, laat Carrefour weten.

Honderd nieuwe afhaalpunten

Naast de samenwerking met bringr, kondigt de supermarktketen ook aan dat er nieuwe afhaalpunten worden toegevoegd aan het bestaande aanbod. In 2017 wordt een honderdtal extra afhaalpunten geopend, laat Carrefour weten. Tot nu toe zijn er 84 afhaalpunten in België; een aantal dat op het einde van dit jaar met de toevoegingen ei zo na verdubbelt.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here