Vanaf half september schrapt Facebook 17 types van berichten die je via het advertentieplatform een zetje in de rug kan geven.

Advertentie

Bedrijven of personen die een Facebookpagina beheren hebben vanaf 15 september minder opties om berichten als advertentie te lanceren. Het sociale netwerk haalt 17 types van berichten uit de lijst met organische posts die in een advertentie omgezet kunnen worden.

Tot nu toe kon je als beheerder van een pagina Facebook betalen om eender welk bericht dat je plaatste te boosten om meer gebruikers te bereiken. Het netwerk snijdt zo een beetje in eigen vlees door beperkingen op te leggen, maar wil het advertentieplatform een duidelijkere professionele focus aanmeten. De berichtentypes die geschrapt worden zijn onder andere updates over check-ins, polls, updates aan profielafbeeldingen, sport-evenementen, berichten die een derde partij op je tijdlijn heeft geplaatst en notities. De volledige lijst vind je hier. Volgens Facebook zijn het allemaal berichten die nauwelijks als advertentie worden gebruikt en die niet verbonden zijn aan marketingtargets.

De advertenties die je wel nog kan lanceren zullen meer waarde opleveren, aldus Facebook. “Deze verandering laat ons toe om onze meest effectieve advertentieproducten uit te breiden en te verbeteren, en zal adverteerders helpen om oplossingen te identificeren om hun doelstellingen te bereiken.” Bestaande campagnes die gebruik maken van geschrapte berichtentypes zullen kunnen doorlopen tot 29 september, waarna ze automatisch gepauzeerd worden.


LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here