Nieuws

Google’s nieuwe tool spoort inferieure landingspagina’s op

Om te ontdekken welke landingspagina's je mobiele bezoekers wegjagen, steekt Google een handje toe met een nieuwe tool.

Eerder dit jaar kondigde Google een tool aan om je landingspagina’s te testen op een paar criteria zoals conversie en mobielvriendelijkheid. De tool wordt de komende weken nu officieel uitgerold in de nieuwe AdWords-omgeving.

Mobielvriendelijke landingspagina’s

Wanneer bezoekers op een advertentie klikken, komen ze terecht op een landingspagina. Die pagina is er steeds op gericht om bezoekers meteen aan te trekken en het liefst nog te converteren tot klant, abonnee of andere waardevolle relatie. Een minder dan optimale landingspagina zal er echter voor zorgen dat je klanten wegklikken, bijvoorbeeld wanneer de pagina te traag laadt of niet de informatie bieden waarnaar ze op zoek zijn.

Een belangrijke maatstaf voor de kwaliteit van een landingspagina is mobielvriendelijkheid. Daarom lanceert Google een gloednieuwe tool om te testen hoe je landingspagina’s presteren op mobiele apparaten. De zoekgigant bracht eerder al een tool uit om de mobielvriendelijkheid van je volledige website te meten, maar in tegenstelling tot die bestaande functie maakt de nieuwe tool het nu ook mogelijk om aparte url’s te testen.

AdWords

Je vind de tool binnenkort op het AdWords-platform, onder ‘Landingspagina’s’. Op de pagina zie je welke url’s van je website mobielvriendelijk zijn, welke de meeste conversies opleveren en welke verbeterd kunnen worden. Zo kan je bijvoorbeeld pagina’s opsporen waar veel op geklikt wordt, maar niet mobielvriendelijk zijn, omdat de tekst te klein is of links te dicht bij elkaar staan.

De functie werkt voorlopig enkel met landingspagina’s bij advertenties in het zoeknetwerk. Advertenties in het displaynetwerk moeten volgen in de komende maanden.

 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business