Modeconcern Zara zet zijn nieuwe kledingcollectie in de kijker met een augmented reality-app die shoppers in de winkel kunnen gebruiken.

Advertentie

Op 12 april lanceert Zara zijn laatste nieuwe kledingcollectie. Het evenement brengt niet alleen een verse lading kleren naar de winkels, het modebedrijf zal ook nieuwe interacties mogelijk maken met behulp van een augmented reality-app: Zara AR. Deze zal te downloaden zijn op Android en iOS.

De app zal onder andere in de winkels van Zara gebruikt kunnen worden. Door het scannen van bepaalde opschriften in het gebouw, in de etalage, of op leveringsdozen van online bestellingen, zal de app virtuele modellen tonen die kleren van de nieuwe collectie dragen en hiermee voor je ogen flaneren. Je kan de interactieve opschriften herkennen aan het augmented reality-icoon – “AR” omkaderd met een vierkantje. Naast de AR-functie bevat de app ook de mogelijkheid om de kleding met enkele klikken te bestellen en af te rekenen.

Zara’s AR-campagne loopt twee weken en wordt wereldwijd uitgerold.


Nina’s internetleven draait op Windows en Android, haar muziek op een iPod en Spotify. Ze selecteert elke dag het nieuws dat je moet gelezen hebben en schrikt er niet voor terug om ook de zakelijke kant van IT te belichten.