Snapchat

Snapchat heeft aangekondigd zijn betalende Plus-abonnement ook in België en Nederland te introduceren. Snapchat+ biedt onder andere een reeks exclusieve functies en extra erkenning.

Advertentie

Snapchat debuteerde op 29 juni zijn betalende Plus-dienst. De beschikbaarheid van de dienst was bij introductie erg beperkt. Wel deed het de belofte om op een later moment meer landen aan te doen. Die belofte lost de Amerikaanse socialmediagigant in door Snapchat+ nu ook in onder meer België te introduceren, schrijft het in een blogpost. Waar de dienst in de Verenigde Staten nog 3,99 dollar per maand kostte, loopt dat na de tocht over de oceaan op naar 4,49 euro. Gebruikers kunnen ook voor een jaarabonnement kiezen, waarvoor ineens 44,99 euro per jaar betaald moet worden.

Snapchat+ in België en Nederland

Tegenover dat maand- of jaarbedrag staan een reeks exclusieve functies en een extra markering bij de naam van Snapchat+ gebruikers. Vanaf het begin kregen gebruikers toegang tot de mogelijkheid het app-icoontje op hun mobiel aan te passen, een BFF te selecteren, en te zien hoeveel gebruikers hun Stories hebben teruggekeken. Verder introduceerde het een webversie van Snapchat waarvoor een Plus-abonnement vereist is. Die webvariant is vooralsnog overigens niet in België of Nederland beschikbaar.

Snapchat+ story antwoorden

Samen met de komst van Snapchat+ naar de lage landen, wordt voortaan bij reacties op Stories prioriteit gegeven aan die van Plus-abonnementhouders, waardoor deze beter zichtbaar zijn. Ook introduceert het platform nieuwe Bitmoji-achtergronden en icoontjes voor de app-snelkoppeling. Tot slot kunnen gebruikers met Snapchat+ voortaan Snaps afsluiten met een emoji.

Miljoen Snapchat Plus-abonnees

Sinds de introductie van het Plus-abonnement in juni, wist het bedrijf zo’n miljoen gebruikers over te halen om de dienst af te nemen. Bij de lancering van Snapchat+ stelde SVP of Product Jacob Andreou dat hij ‘niet verwacht dat abonnementen een belangrijke inkomstenbron gaan vormen’. Ook blijft de socialmediagigant volop inzetten op advertenties; betalende gebruikers zijn daarvan niet uitgesloten en krijgen nog altijd advertenties voorgeschoteld.

Het aantal abonnees valt overigens in het niets in vergelijking met het totale aantal gebruikers van Snapchat; wereldwijd zouden ongeveer 320 miljoen mensen het platform gebruiken.


Komt het liefst alles te weten over de nieuwste smartphones, hardware en mobiele fotografie. Zeg je smartphones, dan zegt Jeffrey: met Android, toch?