Nieuws

De tien gebruikers die IT-support op de kast jagen

Onder alle specifieke klachten die gebruikers hebben wanneer ze naar IT-support bellen, schuilen vaak gelijkaardige types. Sommige daarvan zijn heel onaangenaam.

1. Jan Paranoïde

De hypochonder van computergezondheid. Hij vraagt u constant of hij beschermd is tegen Android-malware, de Heartbleed-bug of eender welke bedreiging die op dat moment in het nieuws is.

2. De gadgetfreak

Kent alle specificaties van de nieuwste technologieën en is ervan overtuigd dat hij het allemaal nodig heeft. Hij vraagt u constant of u de nieuwste Samsung-features op zijn iDevice kunt installeren.

3. Persoonlijke Peter

Beschouwt IT-support als zijn persoonlijke helpdesk. Hij vraagt u welke laptop hij voor zijn dochter zou kopen en hoe hij zijn foto’s van iCloud kan halen en op zijn nieuwe Android-telefoon kan krijgen.

4. De amateurexpert

Kent juist voldoende van IT om gevaarlijk te zijn. Probeert een probleem eerst zelf op te lossen voor hij u opbelt. Om de rotzooi op te kuisen.

5. Meneer Zondervaardigheden

Is heel sympathiek, maar kan niets zelf oplossen en belt u dan ook voor het minste. Zoals toen zijn inbox bijna vol was (de onderkant van het scherm werd bijna bereikt) en hij u vroeg wat hij moest doen.

6. De betweter

Weigert om instructies te volgen en vraagt zich dan af waarom hij in de problemen komt. Updatet zijn virusscanner niet en uploadt bestanden naar onveilige locaties ook al hebt u duidelijk gezegd dat dat niet mag.

7. De leugenaar

Heeft zijn bestanden per ongeluk verwijderd, maar weigert dat toe te geven. Oh, en die pornovideo’s op zijn bureaublad? Die heeft hij echt niet gedownload.

8. De vergeetachtige

Vergeet consequent zijn wachtwoorden en moet u dus maar al te vaak bellen om ze weer te veranderen. Vraagt voor de duizendste keer hoe hij op zijn telefoon nu weer een herinnering toevoegt. Weet wel altijd te vinden hoe hij u moet bellen.

9. De slechtzoekende

Het type persoon waarvoor de website Let Me Google That For You bestaat. Vraagt u waar hij foto’s van Frankrijk kan vinden of op welke website hij het best kantoormateriaal koopt.

10. De beroepsklager

“Weer een systeemupdate?” – “Waarom is internet zo traag?” – “Kunnen we geen nieuwe computers krijgen?” – “Waarom antwoord je zo traag op mijn e-mails?” Dat soort vragen is dagelijkse kost voor dit type…

In samenwerking met InfoWorld.com.

businessitsmart businesssmartbusinesssupport

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken