Business

Einstein GPT: de generatieve AI van Salesforce voor CRM

Salesforce lanceert Einstein GPT, generatieve AI CRM-technologie, die op grote schaal door AI gecreëerde content levert voor elke sales-, service-, marketing-, commerce- en IT-interactie. Dankzij Einstein GPT transformeert Salesforce iedere klantenervaring met generatieve AI.

Einstein GPT combineert de eigen AI-modellen van Salesforce met generatieve AI-technologie van partners. Het maakt daarbij gebruik van realtime data van de Salesforce Data Cloud en benut zodoende alle klantgegevens van een bedrijf.

Met Einstein GPT kunnen klanten die data vervolgens naadloos koppelen aan de geavanceerde AI-modellen van OpenAI of hun eigen externe model kiezen. Zo kunnen ze rechtstreeks in hun Salesforce-CRM opdrachten (prompts) verstrekken om content te genereren die zich voortdurend en in realtime aanpast aan wisselende klantinformatie en -behoeften.

Einstein GPT kan bijvoorbeeld gepersonaliseerde e-mails genereren die verkopers naar klanten kunnen sturen, maar het kan ook specifieke antwoorden formuleren waarmee customer service-agenten de vragen van klanten sneller kunnen beantwoorden. Daarnaast kan de oplossing ook gerichte content creëren waarmee marketeers de respons op campagnes verhogen, en automatisch codes genereren.

Einstein GPT voor marketing in actie

“De wereld beleeft een van de meest ingrijpende technologische verschuivingen met de opkomst van real-time technologieën en generatieve AI. Dit komt op een cruciaal moment nu elk bedrijf zich richt op het verbinden met zijn klanten op meer intelligente, geautomatiseerde en gepersonaliseerde manieren”, aldus Marc Benioff, CEO van Salesforce. “Einstein GPT, in combinatie met onze Data Cloud en geïntegreerd in al onze clouds, evenals Tableau, MuleSoft en Slack, is een andere manier waarop we de deur naar de AI-toekomst openen voor al onze klanten, en we zullen integreren met OpenAI bij de lancering.”

Integratie met OpenAI

Salesforce combineert de bedrijfsgerichte ChatGPT-technologie van Open AI met eigen AI-modellen om relevante en betrouwbare AI-gegenereerde inhoud te leveren.

We zijn enthousiast om de kracht van OpenAI’s technologie toe te passen op CRM“, zegt Sam Altman, CEO van OpenAI. “Hierdoor kunnen meer mensen profiteren van deze technologie, en het stelt ons in staat om te leren over het gebruik in de praktijk, wat essentieel is voor de verantwoorde ontwikkeling en inzet van AI. Dat is een overtuiging die Salesforce met ons deelt.”

Einstein GPT in CRM

Einstein GPT is de volgende generatie van Einstein, de AI-technologie van Salesforce, die op dit moment meer dan 200 miljard AI-voorspellingen per jaar levert. Dankzij de combinatie van eigen Einstein AI-modellen met toonaangevende natural language-modellen, kunnen organisaties natuurlijke taalverwerking toepassen op hun CRM-data. Dit maakt het mogelijk om krachtige, tijdbesparende automatiseringen door te voeren en gepersonaliseerde, door AI ontwikkelde content te creëren.

Dit is nu al te gebruiken:

  • Einstein GPT voor Sales: genereer automatisch verkooptaken zoals het opstellen van e-mails, het plannen van meetings en het voorbereiden van de volgende interactie.
  • Einstein GPT voor Service: maak kennisartikelen op basis van gespreksverslagen van eerdere cases. Genereer automatisch gepersonaliseerde chat-antwoorden voor customer service-medewerkers om de tevredenheid van de klanten te verhogen.
  • Einstein GPT voor Marketing: produceer dynamisch gepersonaliseerde content voor klanten en prospecten via e-mail, mobiel, web en advertenties.
  • Einstein GPT voor de Slack-apps van Salesforce: lever AI-gedreven klantinzichten in Slack, zoals slimme samenvattingen van verkoopkansen en acties van eindgebruikers zoals het bijwerken van kennisartikelen.
  • Einstein GPT voor ontwikkelaars: verhoog de productiviteit van ontwikkelaars met het eigen Large Language Model van Salesforce door een AI-chatassistent te gebruiken om code te genereren of vragen te stellen voor talen als Apex.

ChatGPT voor Slack

Salesforce en OpenAI kondigen tevens de ChatGPT for Slack-app aan. Deze app zorgt voor nieuwe AI-gedreven gesprek samenvattingen, onderzoektools, en biedt hulp om snel berichten op te stellen.

Generatief AI fonds

Salesforce heeft ook een Generatief AI Fonds aangekondigd van Salesforce Ventures, de wereldwijde investeringstak van het bedrijf. Het nieuwe fonds van 250 miljoen dollar dient voor investeringen in veelbelovende startups, versterking van het ecosysteem en de ontwikkeling van verantwoorde, betrouwbare en generatieve AI.


Dit is een ingezonden persbericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Ga jij apps uit alternatieve appstores installeren?

  • Nee, App Store of Play Store is goed genoeg (57%, 109 Votes)
  • Alleen als ik een app écht nodig heb (29%, 56 Votes)
  • Ja, ik wil apps van andere bronnen installeren (14%, 27 Votes)

Aantal stemmen: 194

Laden ... Laden ...
69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business