Reddit doet advertenties op gewone posts lijken
Het sociale mediaplatform Reddit heeft zojuist een aankondiging gedaan via een blogpost met betrekking tot hun advertentieaanpak. In een poging om het platform aantrekkelijker te maken voor adverteerders, introduceert het bedrijf de zogenaamde ‘Free-form’-advertenties. Deze nieuwe advertentievorm verandert de manier waarop gebruikers advertenties te zien krijgen.
Tot nu toe werden advertenties altijd duidelijk aangegeven, maar dit zal binnenkort veranderen. Reddit kiest ervoor om advertenties hetzelfde uiterlijk te geven als een normale Reddit-post. In de plaats van een afbeelding met een link naar de website van de adverteerders, wil het bedrijf adverteerders aanzetten om echt content te maken voor op het platform, met tekst en foto’s. Daarop kunnen gebruikers dan reageren, zoals een gewone post.
De nieuwe advertentievorm is vanaf nu beschikbaar voor bedrijven op Reddit. In de Ad Manager hebben ze vanaf nu toegang tot nieuwe templates om advertenties te lanceren, zoals een productintroductie of een ‘deep dive’.
Gemengde reacties
De aankondiging van deze nieuwe advertentiesoort heeft gemengde reacties opgeroepen onder Reddit-gebruikers. Vele maken zich zorgen over de vermenging van advertenties met de reguliere berichten. Reddit legt de focus op het positieve resultaat uit hun tests met het nieuwe format. Bedrijven die deze nieuwe advertentievorm hebben toegepast, zoals Heinz en Takeaway.com, hebben naar verluidt een significante toename van hun klikfrequentie en betrokkenheid van de community opgemerkt.
Techbedrijven spelen steeds meer en meer in op advertenties. Nvidia introduceerde ze onlangs op hun gamestreamingplatform, en Amazon op Prime Video. Ook bij WhatsApp denken ze na over een advertentieaanpak.