Wifi op kantoor steeds belangrijker
Veel bedrijven worden geconfronteerd met een snelle toename van het aantal aangesloten laptops, smartphones en tablets en een toename in het gebruik van multimedia en video op hun netwerken.
De markt speelt in op deze trend. Na de introductie van de eerste netwerkswitches, VPN-routers en IP-surveillanceproducten eerder dit jaar heeft Linksys zijn zakelijke portfolio nu uitgebreid met de eerste wifi-accesspoints.
[related_article id=”161563″]
Deze nieuwe accesspoints zijn bedoeld voor bedrijven die een draadloos netwerk willen aanleggen of een bestaande draadloze infrastructuur willen upgraden. De nieuwe modellen zijn in te zetten als accesspoint, of als range-extender.
De Linksys Business Wireless-N Access Points zijn voorzien van de veel gebruikte 802.11n draadloze technologie voor een snel en betrouwbaar draadloos netwerk en ondersteuning van geavanceerde functies zoals Power over Ethernet, Rogue AP Detection en 802.11x supplicant voor verbeterde beveiliging.
Wifi op kantoor
"Wifi wordt steeds belangrijker voor bedrijven en wordt ingezet om vele redenen. In kantooromgevingen stelt een draadloos netwerk medewerkers in staat om overal te werken, geeft het mobiele apparaten snel en voordelig toegang tot het internet en maakt het nieuwere toepassingen mogelijk zoals voice-over-IP en videoconferencing”, zegt Steven Lin, directeur van productmanagement bij Linksys Business
Tegelijkertijd gebruiken hotels, winkels en restaurants wifi voor servicedoeleinden. “Binnen productie- en logistieke faciliteiten wordt het gebruikt zodat draagbare apparaten realtime-voorraadbeheer kunnen realiseren", zegt Steven Lin. "Alle bedrijven hebben één ding gemeen: ze willen hun bedrijfsprocessen zo soepel mogelijk laten verlopen en daar hebben ze een betrouwbare infrastructuur voor nodig.”
Op dinsdag 13 maart houden ZDNet en Smart Business een gratis seminarie over Bring Your Own Device en Mobile Security in de populaire Business Meets IT-seminariereeks. Meer informatie vind je op de website van Business Meets IT.