Nieuws

Twitter vraagt voortaan feedback aan gebruikers bij beleidswijzigingen

Naast input van zijn eigen teams en experten gaat Twitter nu ook feedback vragen aan zijn gebruikers bij wijzigingen aan zijn beleid.

Net zoals andere sociale-mediasites wijzigt Twitter geregeld delen van zijn richtlijnen. Dit keer is het de beurt aan de richtlijnen met betrekking tot haatspraak en ontmenselijkende inhoud. Hiervoor doet het bedrijf gewoonlijk een beroep op zijn eigen Trust and Safety Council en verscheidene experts, maar nu voegt het hier nog een extra factor aan toe. Twitter gaat vanaf nu namelijk ook feedback vragen aan zijn gebruikers wanneer er veranderingen worden aangebracht aan het beleid van de website.

De nieuwe richtlijnen van Twitter over haatspraak en ontmenselijkende inhoud zijn een soort van uitbreiding op het bestaande haatbeleid van het platform. Deze update richt zich specifiek op haatspraak die aanzet tot geweld of een directe aanval is tegenover mensen gebaseerd op ras, etniciteit, seksuele oriëntatie, gender, genderidentiteit, religie, leeftijd, handicap of ernstige ziekte. Dergelijke haatdragende inhoud kan namelijk leiden tot “offline” gevolgen zoals zelfverminking.

In dit geval vindt Twitter de feedback vooral belangrijk om een duidelijk globaal inzicht te krijgen in hoe deze richtlijnen invloed zullen hebben op bepaalde gemeenschappen en culturen. Gebruikers van het platform kunnen nu reeds hun persoonlijke feedback over deze update geven door middel van een korte survey onderaan deze blogpost, waarin de wijzigingen ook uitgelegd worden. Of het bedrijf dit format gaat aanhouden voor toekomstige feedbackrondes is nog onbekend. Misschien verschijnt er binnenkort wel een survey om feedback te geven op de manier waarop er feedback kan worden gegeven.

haatspraakontspanningsociale media

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken