Gat in de markt: Luxury For Men, B’Choc’d en Little Lunni

In Twinkle Magazine zetten we telkens drie jonge, Belgische webshops in de kijker. Zij mogen hun verhaal doen in de rubriek Gat in de Markt. Ditmaal aan de beurt: Luxury for Men, Be Choc'd, Little Lunni.

Luxury For Men

Mannenwereld

Wat geef je de man die alles al heeft? Probeer eens een cadeaubon van Luxury For Men: perfect voor die ‘veeleisende levensgenieter’, zegt oprichter Dries Boven met een kwinkslag.

Op Luxury For Men vind je dan ook niet de doorsnee barbecue-schort en een paar geruite pantoffels: producten in de winkel zijn boven alles exclusief. Bijzondere homeware, lifestyle-accessoires of verzorgingsproducten: bij Luxury For Men mag het ietsje meer zijn. ‘Dat hoeft niet altijd duur te zijn,’ verduidelijkt Boven. ‘Het draait vooral om het unieke karakter van de producten.’

Ondanks de focus op een overduidelijk mannelijk doelpubliek, is ongeveer de helft van alle klanten toch een vrouw. Dat is niet zo vreemd als het klinkt, legt Boven uit. Luxury For Men profileert zich dan ook als het ideale platform om een cadeau voor de mannelijke wederhelft te vinden, maar mikt op méér.

‘We willen meer zijn dan een webshop,’ vertelt hij. ‘We willen onze bezoekers een inspiratieplatform bieden.’ Het team concentreert zich dan ook sterk op de bijbehorende blog, die gevuld wordt met tips en andere content. Ook de lancering van eigen producten moet Luxury For Men op de kaart zetten als een bron van inspiratie.

Zo kunnen bezoekers op dit moment al op het platform terecht voor de Alchemistbox – een pakket met de perfect gedoseerde ingrediënten voor vier cocktails – en een abonnementsdienst die leden elk kwartaal verrast met een pakket van exclusieve goodies.

Ten slotte is ook het buitenland geen onontgonnen terrein voor Boven. Luxury For Men levert zo goed als in heel Europa en de Verenigde Staten. ‘België is dan ook maar een zakdoek groot,’ lacht hij.

B’Choc’d

Chocoladepakketje

De Belg en zijn chocolade: het blijft een match made in heaven. De zoveelste doos pralines kan echter niet iedereen bekoren, weet ook zaakvoerder Emmanuel Buijle van B’Choc’d.

B’Choc’d draait dan ook om Belgische chocolade in een origineel jasje. Letterlijk, want de verpakking rond de lekkernij is volledig personaliseerbaar. Op het online platform kan je een pakketje chocoladetabletten samenstellen en het geheel voorzien van een persoonlijke toets door een wikkel te ontwerpen met een eigen foto of citaat. Zo heb je in mum van tijd een gepersonaliseerd en verrassend geschenk dat je meteen naar de ontvanger kan opsturen, legt Buijle uit. B’Choc’d mikt dan ook op het publiek dat zich niet naar de winkel rept voor een doos pralines.

‘De gemiddelde leeftijd in de confiseriewinkel ligt boven de zestig jaar. Jongere klanten gaan niet meer naar een speciaalzaak; ze willen een origineel cadeau dat bovendien snel en makkelijk te bestellen is.’ Dat Buijle iets opstartte rond chocolade, is niet verrassend. Zijn ouders hadden een winkel met pralines en doopsuiker, en zelf werkte hij 11 jaar lang bij Barry Callebaut. Die ervaring in de sector merk je ook in het verrassende assortiment aan chocolade: denk aan melkchocolade met bosbessen, pure chocolade met chiliflakes of witte chocolade met speculoos.
Op dit moment experimenteert B’Choc’d met verschillende oplossingen om een warme zomer te overbruggen. “Normaal gezien is chocolade bestand tegen een temperatuur van 25 graden, maar in een metalen brievenbus wordt dat weleens overschreden.’ Koelverpakkingen zijn een optie, volgens Emmanuel Buijle maar het zou ook kunnen dat B’Choc’d tijdelijk overschakelt naar winegums.

Little Lunni

Wereldreiziger

Wereldwijd op zoek gaan naar unieke baby-artikelen en die binnen handbereik brengen van Belgische ouders: dat is de missie van Little Lunni.

Als mama van twee kinderen, met een derde telg onderweg, heeft oprichtster Melissa Verschelde haar handen vol. De webshop is voor haar een fulltime job geworden, sinds de oprichting in de zomer van 2016. ‘Toen ik mama werd vond ik het zelf jammer dat ik hier niet de artikelen vond waar ik naar op zoek was. Vaak zag ik overal dezelfde artikelen. Kleren, cadeautjes, accessoires: in mijn omgeving zag ik identiek dezelfde dingen opduiken.’

Met hulp van haar man en broer richtte ze een webshop op om die zoektocht naar unieke voorwerpen voor anderen te vereenvoudigen. De meeste ideeën doet ze op via Instagram, een surfsessie waar ze dagelijks tijd voor vrijmaakt. Via het platform vindt ze mooie dingen in elke uithoek van de aardbol. ‘Lepeltjes uit Spanje, bordjes uit Maleisië, placemats uit Australië: de producten komen soms van ver.’

Het is dan ook niet altijd even makkelijk om die artikelen tot in België te krijgen. ‘Een bestelling uit Maleisië deed er eens vijf maanden over voor hij uiteindelijk aankwam. Daarom leg ik ook een kleine voorraad aan, zodat mijn klanten niet zolang moeten wachten wanneer het product eenmaal verkrijgbaar is.’ De artikelen test ze daarnaast uit in haar eigen gezin, zodat ze zeker kan zijn dat elk product voldoet aan haar verwachtingen.
In de toekomst wil Melissa Verschelde een fysieke vestiging opstarten. ‘Ik merk dat mensen soms toch nood hebben om producten te zien en testen. Dat los ik voorlopig op door staaltjes op te sturen, maar ooit zou ik toch een showroom en fysieke winkel willen opstarten om klanten daar te kunnen helpen.’

 

 


 

belgischbusinessgat in de marktStart-upstarterwebshop

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken