Customer Case Competition: Boomi
Welke (slimme) probleemoplossing heeft dit jaar het grootste resultaat opgeleverd? Bekijk hier alle cases.
De stemronde is beëindigd. De winnaars worden spoedig bekend gemaakt
Probleemstelling
Boomi innoveert Contraloads supply chain en bespaart tot wel 120 uur administratief werk
Contraload, leverancier van herbruikbare plastic pallets en andere groene supply chain-oplossingen, bestaat sinds 2004 en heeft sindsdien een enorme groei doorgemaakt. Ondernemingen kunnen bij Contraload herbruikbare plastic pallets en containers poolen of huren voor hun goederentransport, hoofdzakelijk in de upstream van de supply chain (van grondstoffen tot manufacturing).
Het opschalen van de bedrijfsactiviteiten van Contraload ging niet altijd gepaard met het moderniseren van de verschillende bedrijfs- en integratieprocessen. Dat leidde tot meer werkdruk en inefficiëntie: klant- en productinformatie werd handmatig ingevoerd in CRM-applicaties die niet met elkaar verbonden waren en zowel klantorders als declaraties werden met de hand verwerkt in een ERP-systeem in een eigen silo.
Aanpak
Om deze situatie aan te pakken, lanceerde Contraload het initiatief ‘ICT Connect’. Dit project had als doel om de organisatie te stroomlijnen, bedrijfsprocessen te versnellen en de klanttevredenheid en inzichten voor besluitvorming te verbeteren. Deze moderniseringsstap moest Contraload ondersteunen bij het voortzetten van de huidige groei en uitbreiding naar meer dan 3.000 klanten in 26 verschillende landen.
Contraload selecteerde Boomi als partner in het ICT-Connect project, vanwege Boomi’s gebruiksgemak en de snelheid waarmee de technologie van Boomi zich ontwikkelt. Bovendien bood Boomi al oplossingen voor zaken waar Contraload in de toekomst mogelijk tegenaan zou lopen, zoals Boomi Flow voor workflow-automatisering. Op die manier kan Contraload verder groeien met een IT-landschap dat met die groei mee opschaalt. Samen met Boomi-partner B-flow zijn diverse applicaties van Contraload via Boomi aan elkaar gekoppeld. Zo wordt bijvoorbeeld klantdata uit ERP-systemen ingezet om de klantenservice te verbeteren en de status van de voorraden te managen. Ook maakt Contraload gebruik van Boomi om order-to-cash processen te stroomlijnen door Boomi Flow te implementeren als Configure Price Quote (CPQ)-engine. In de toekomst zal Contraload oplossingen van Boomi gebruiken om IoT-data van sensoren en RFID-tags te integreren om pallets beter te kunnen tracken.
Nu Contraload de oplossingen van Boomi gebruikt zijn de bedrijfsprocessen meer gestroomlijnd en kan de organisatie zich richten op innovatie en verbeterde klanttevredenheid. De hoeveelheid handmatig werk door IT- en operationeel personeel is met 120 uur per week afgenomen. De klanttevredenheidsscore is meetbaar toegenomen, er zijn efficiënte nieuwe processen geïntroduceerd en de uitrol van de verschillende integraties is tot tien keer sneller gegaan dan wanneer gebruik zou zijn gemaakt van custom scripts.
Stem en win
Welke (slimme) probleemoplossing heeft dit jaar het grootste resultaat opgeleverd? Bekijk hier alle cases.
De stemronde is beëindigd. De winnaars worden spoedig bekend gemaakt
Dit artikel is geschreven door een van onze partners. Onze redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoud.