Business

Salesforce lanceert tool om workflow in cloud te zetten

Salesforce lanceert de Visual Process Manager, een hulpmiddel om een workflow uit te tekenen. Zonder dat een woord code geschreven moet worden, kan een heel zakelijk proces de cloud in.

Klanten van Force.com kunnen hun toepassingen modelleren volgens hun zakelijke processen. Daarvoor hebben ze nu een Visual Process Manager, die toestaat om applicaties op maat te maken.

De manager bestaat uit een designer, een wizard om het zakelijk proces te doorlopen en een processimulator. De designer staat mensen toe om formulieren, kleine taken, beslissingsdiagrammen en goedkeuringsprocessen te combineren. De componenten kunnen in een grafische interface op hun plaats gesleept worden in een diagram. De Process Wizard Builder kan een wizard maken die gebruikers doorheen heel het proces bij de hand leidt.

De Process Simulator maakt dat de toepassingen getest kunnen worden, nog voor ze in gebruik worden genomen. Als laatste stap is er een engine die de processen uitvoert. Hij voorziet schaalbaarheid in realtime.

Vóór de Visual Process Manager moesten mensen hun toepassingen op verschillende platformen maken, of een link leggen tussen software in het bedrijf en software in de cloud.

De nieuwigheid is beschikbaar voor klanten met een Enterprise- of Unlimited-licentie. De Process Manager zal elke maand vijftig dollar kosten per gebruiker.

businessclouditprofessionalnieuwssalesforceworkflow

Gerelateerde artikelen

Volg ons

€350 korting op de Tenways CGO600

€350 korting op de Tenways CGO600

Bekijk de CGO600