iPad kampt met wifiprobleem
Amper enkele dagen na de lancering van de iPad in de Verenigde Staten regent het klachten over een slechte wifiverbinding op het supportforum van Apple.
Het officiële advies van Apple bij problemen met een zwakke verbinding luidt: ‘Ga dichter bij het accespoint zitten’. Veel gebruikers klagen echter over slechte ontvangst met hun iPad op plaatsen waar bijvoorbeeld hun iPhone geen problemen oplevert.
Een andere terugkerende klacht is het wegvallen van de verbinding. Het bedrijf heeft daarom enkele supportberichten op zijn website geplaatst.
[related_article id=”158256″]
Dualbandrouters
Apple erkent in een van de berichten dat de iPad onder bepaalde omstandigheden niet automatisch opnieuw verbinding maakt bij het ontwaken uit de slaapstand.
De oorzaak daarvan ligt volgens de fabrikant bij het gebruik van draadloze routers die twee standaarden tegelijk uitzenden, bijvoorbeeld 802.11g en -n.
Om problemen te vermijden kun je volgens Apple het best verschillende namen geven aan elk signaal en dezelfde beveiligingsmethode kiezen. Toch biedt deze suggestie voor veel gebruikers geen oplossing.