De Lijn: 10.000 sms-tickets in eerste week
De Lijn heeft tienduizend sms-tickets verkocht in de week na de lancering van de virtuele vervoersbewijzen.
Sinds 1 februari kochten elke dag zo’n 1.300 mensen een sms-ticket, wat hoger ligt dan bij de tests in Antwerpen en Gent. Toen kochten 800 mensen per dag een biljet via hun mobiele telefoon.
Een sms-ticket kost 1,30 euro plus 0,15 euro telecomkosten. Daarmee rij je dan een uur lang onbeperkt op het hele net van De Lijn. Er is een sms-ticket dat twee uur geldig is. Dat kost 2,10 euro.
De Lijn stuurt de reiziger die een sms-ticket wil kopen naar 4884. Hij of zij krijgt een bevestigings-sms die geldt als vervoersbewijs. De code voor het ticket van twee uur is DL120.
Enkel Proximusklanten kunnen een sms-ticket kopen. De afrekening gebeurt via de telecomfactuur, of bij een gsm met beltegoed, door aftrek van het beltegoed. De Lijn onderhandelt nog met Base en Mobistar voor een uitbreiding van het systeem.