Universiteit Tilburg werft studenten via Facebook

De bedrijfsingenieurs van morgen besteden, zoals we van hen mogen verwachten, veel tijd op internet. Reden voor de Universiteit van Tilburg om masterstudenten Service Engineering te werven via een campagne op Facebook.
Wanneer een belangstellende zich wil aansluiten bij de campagne Hello World, wordt zijn profielfoto van Facebook op de e-card geplaatst. Als hij vervolgens de kaart doorstuurt naar iemand die eveneens wellicht geïnteresseerd is, wordt zijn plaatje alsmaar groter. Doelstelling van de wervingsactie is dan ook om de grootste e-card ter wereld te maken.
“De focus ligt op het doorsturen”, licht de woordvoerder van de universiteit toe. “Het is een virale campagne. Het is dus de bedoeling dat je er via je vrienden op geattendeerd wordt.”
Internationaal bereik
Sinds afgelopen dinsdag is Hello World online. Het heeft zijn start alvast niet gemist. Al meer dan honderd deelnemers verspreid over de hele wereld hebben zich aangemeld. Diegene die het juiste aantal deelnemers kan inschatten, maakt kans op een iPad.
Hello World is een initiatief van The International Master in Service Engineering (IMSE). Het programma wordt ondersteund door de Europese Commissie, die beurzen beschikbaar stelt. In samenwerking met de universiteiten van Stuttgart in Duitsland en Kreta in Griekenland wordt de internationale masteropleiding verzorgd. Ook deze onderwijsinstellingen doen mee aan de actie.














