Google laat jongeren voetballogo ontwerpen

In aanloop naar het WK voetbal in juni organiseert Google een ontwerpwedstrijd voor jongeren tussen 4 en 17 jaar. Zij moeten een logo maken rond het thema voetbal, een zogenaamde doodle. De wedstrijd heet ‘Doodle 4 Google – I love football’.
De internetreus vraagt aan jongeren uit alle uithoeken van de wereld, waaronder Nederland (België niet), om een doodle te ontwerpen die hun liefde voor de voetbalsport uitdrukt. Het beeld moet een algemeen karakter hebben. Het mag dus geen ode zijn aan hun favoriete club of een sportevenement.
Twee wedstrijden
De jonge deelnemers doen zowel op nationaal als op internationaal niveau mee. Per land selecteren de medewerkers van Google de tien beste inzendingen. Vervolgens stemmen de lokale internetgebruikers op hun favoriet. Daarna zal het winnende logo 24 uur op bijvoorbeeld Google.nl of Google.co.uk getoond worden.
[related_article id=”158901″]
Daarna vindt de wedstrijd nogmaals plaats op wereldwijd niveau. Hieraan nemen de nationale winnaars automatisch deel. Google-gebruikers uit alle landen brengen hun stem uit. Medio juli zal gedurende 24 uur het ontwerp met de meeste stemmen op de Google-homepage van alle deelnemende landen staan.
Dit is de eerste keer dat een internationale ‘Doogle 4 Google’-wedstrijd georganiseerd wordt. Nederlanders moeten hun logo vóór 3 mei inzenden.












