Google meet effect advertentie

Wat levert online adverteren op? Met Googles nieuwe tool Campaign Insights krijgt de adverteerder inzicht in het effect van zijn display-advertentie (banner). De meetresultaten vertalen het extra zoekgedrag en websitebezoek.
Campaign Insights geeft meer dan alleen informatie over het aantal klikken of views. Het programma maakt inzichtelijk wat de bijdrage is van een banner aan de waardering en naamsbekendheid van een product of merk op de langere termijn.
[related_article id=”158901″]
De tool volgt gebruikers gedurende een langere periode en verdeelt hen in twee groepen: gebruikers die de advertentie gezien hebben en zij die haar niet gezien hebben.
Door de twee groepen met elkaar te vergelijken voor, tijdens en na de campagne, wordt het duidelijk of de banner heeft geleid tot extra zoekgedrag of het bezoek naar een bepaalde website. Oftewel, in hoeverre de blootstelling aan een advertentie effectief is geweest.
Significant volgens Google
Campaign Insights is geschikt voor grote online campagnes binnen het Google Content Network met minimaal vijftig miljoen views in drie maanden. Omdat de onderzoeksgroepen duizenden internetgebruikers bevatten, meent Google statistisch significante resultaten af te leveren.
In Amerika is de tool in enkele sectoren al getest. Ook in Groot-Brittannië is het programma al beschikbaar. Sinds deze week is het eveneens toe te passen in Nederland, Frankrijk en Duitsland.













