Microsoft verzamelt sociale media met Spindex
Microsoft waagt met Spindex nu ook zijn kans in aggregatie van sociale media. Dat is een soort RSS-lezer voor sociale updates zoals Facebook- en Twitterberichten.
Microsoft legt vooral de focus op media, en niet uitsluitend op het sociale. Aangezien niet iedereen over zowel een Facebook-, Twitter- als MySpace-account beschikt, moet een aggregator volgens de softwarereus meer kunnen dan gewoon berichten groeperen.
Met Spindex zegt Microsoft zich meer op zaken zoals trends en nieuws over de media zelf te richten. Zo zou je gemakkelijk kunnen zien welk gespreksonderwerp er actueel is onder je vrienden.
Meer dan sociale netwerken
Behalve voor Facebook en Twitter zal Spindex daarom ondersteuning bieden voor RSS-feeds, zoekmachine Bing en bladwijzerservice Evernote. Daardoor kan het een brede waaier aan informatie bieden die op de gebruiker is afgestemd.
Microsoft Fuse Labs heeft Spindex voorgesteld op het Web 2.0-congres in San Francisco. Er staat momenteel een gesloten bètapreview van online op www.spindex.me. Met een Windows Live ID kan je toegang tot de service aanvragen.