Gratis bellen en sms’en met Blyk

Blyk is een nieuw mobiel netwerk voor jongeren. Maandelijks krijgen ze gratis duizend sms’jes en duizend belminuten in ruil voor reclame.
Met een uniek model betreedt Blyk (dit spreek je uit als Blik) vandaag de Nederlandse telefoniemarkt. De provider geeft zijn abonnees tussen de 16 en 29 jaar elke maand duizend gratis sms’jes en duizend gratis Blyk-naar-Blyk-belminuten.
Daartegenover staat dat de bellers het toestaan om reclameboodschappen in de vorm van een sms of mms te ontvangen. Denk aan trailers van Universal Pictures en sportaanbiedingen van Nike. Bij aansluiting moeten ze laten weten waar hun interesse ligt.
Op de berichten kunnen de leden gratis reageren. Uit een onderzoek van de nieuwe provider blijkt dat jongeren rechtstreeks in contact willen komen met merken die hen interesseren.
Een uitnodiging krijgen om lid te worden kan via Blyk, Hyves, YouTube en Nalden. Het werkt via het member-get-member-principe. Hoe meer vrienden op het netwerk, hoe goedkoper het wordt. Zo krijgt iedereen die drie vrienden aanmeldt één maand gratis data.
Blyk maakt gebruik van het netwerk van Vodafone.














