Nieuws

Belgacom gaat gaming-on-demand aanbieden

Belgacom heeft een participatie van 2,6 procent genomen in OnLive, een pionier op gebied van cloudgaming.

Steve Perlman, de man achter Quicktime, heeft er zeven jaar over gedaan om met zijn bedrijf OnLive de techniek achter gamen via de cloud te perfectioneren. Deze zomer bijten de Amerikanen de spits af, dan volgt het Verenigd Koninkrijk en later dus België.

Beeldcompressie
Met een zelfontwikkelde compressietechnologie en zware servers in de cloud moet OnLive het mogelijk maken om de nieuwste games in hoge definitie te spelen, zonder dat er dure hardware aan te pas komt.

MicroConsole
De grafische berekeningen gebeuren op de servers van het bedrijf, waarna het beeld via het internet naar een tv-adapter, de zogenaamde MicroConsole, wordt gestreamd. De commando’s die je op een controller ingeeft, maken de omgekeerde reis.

Wanneer de techniek in België beschikbaar wordt en tegen welke prijs, kan Belgacom niet kwijt. Veel hangt af van de Amerikaanse introductie op 17 juni. Dan wordt de techniek namelijk voor het eerst op grote schaal getest.

OnLive vraagt een maandelijkse bijdrage van 14,95 dollar.

belgacomcloudgameshome-entertainmentnieuwsonlivetoekomst

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken