Fors meer triple play voor Ziggo

Ziggo telt in het eerste kwartaal van dit jaar 23.000 meer internetklanten dan vorig jaar.

 

Dit is een toename van 7 procent in vergelijking met 2009. De teller staat nu op bijna 1,5 miljoen abonnees. Het bedrijf boekte een omzet van 338,8 miljoen euro en operationele winst van 72,2 miljoen euro. Dat is een respectievelijke groei van 8 en 43,5 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar geleden.

Ook ziet de kabelaar het aantal tripleplayklanten (internet, tv én telefonie) en voip-abonnees stijgen. Respectievelijk zijn dat er nu ruim 700.000 (een verdubbeling ten opzichte van een jaar geleden) en iets meer dan een miljoen.

Analoge en digitale televisie
De groep abonnees die alleen nog analoge televisie afnemen, wordt daarentegen kleiner. Van 2 miljoen daalde dit naar zo’n 1,5 miljoen het afgelopen kwartaal.

De groep klanten die eveneens digitale televisie kijken, wordt wel groter. Ten opzichte van vorig jaar groeide deze met 34 procent naar 1,6 miljoen. Dat zijn 70.000 meer digitale-televisiekijkers. Ook het aantal kijkers dat zich op betaalde interactieve diensten abonneert nam toe, met 32 procent naar 818.000 stuks.

Ziggo heeft in totaal ruim vier miljoen klanten.

Verlies
Ondanks de sterke cijfers staat er een nettoverlies van 4 miljoen euro in het rapport. Dit komt door eenmalige afschrijvingen van de gefuseerde kabelbedrijven @Home, Casema en Multikabel. Zonder dit had Ziggo een winst van 32 miljoen behaald. 
 

internetkwartaalcijfersnieuwsziggo

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

👉 Bekijk alle deals