Google aangeklaagd voor klikfraude

Een slotenmaker uit Seattle eist een schadevergoeding van Google. Hij betaalde namelijk voor dubieuze klikken op zijn advertenties. Mogelijk pleegde zijn concurrent de fraude.

Na de aanklacht van een Amerikaanse vrouw die aangereden werd op een door Google Maps aanbevolen route, wordt de internetreus deze week nogmaals beschuldigd. Dit keer door een slotenmaker vanwege klikfraude met Google AdWords.

De eigenaar van 123 Lock & Key uit Seattle betaalde voor elke klik op zijn advertenties, maar die leverden hem niets op. In maart telde het bedrijf dagelijks honderd à honderdvijftig bezoeken via Google. Dat was fors meer tegenover de vijftien bezoekers die het sinds oktober, toen het bedrijf begon te adverteren met Google, per dag ontving.

[related_article id=”158901″]

Meer klanten volgden er daarentegen niet, terwijl tachtig procent van alle klikken in de maand maart tot een telefonische aanvraag leidde. Hier is dus sprake van fraude. De vakman vermoedt dat zijn lokale concurrent er iets mee te maken heeft.

Fraude of niet, Google rekende klikkosten aan en dat kostte 123 Lock & Key handenvol geld. Zeker omdat het bedrijf niet op extra klanten kon rekenen. Daarom adverteert het inmiddels niet meer bij Google AdWords en eist het een schadevergoeding van de zoekgigant.

Google zou namelijk op de hoogte zijn van de fraude, maar handelde niet naar behoren. Volgens Google is dit echter niet waar. Het bedrijf beweert van niets te weten. 
 

googleinternetnieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

👉 Bekijk alle deals