AdMob kwaad om iPhoneweigering

De oprichter van het door Google overgenomen AdMob is boos op Apple, omdat het de toegang tot de iPhone en iPad ontzegt.

Advertentienetwerk AdMob maakte eind vorige week bekend dat het binnenkort ook de iPad zal ondersteunen. Dat is echter niet naar de zin van Apple, dat deze week plots de spelregels veranderde. Door die aanpassing is AdMob niet langer welkom.

AdMob-oprichter Omar Hamoui, die intussen voor Google werkt, schrijft op zijn blog dat de nieuwe regels nadelig zijn voor bijna iedereen. Hij vindt dat er minder keuze is voor ontwikkelaars. In het bijzonder makers van gratis of goedkope applicaties worden zo getroffen, en in het verlengde daarvan ook de consument.

[related_article id=”158256″]

Hamoui zegt dat zijn bedrijf met Apple zal praten, om zijn bezorgdheid te uiten over de nieuwe regels. Al lijkt de kans klein dat Apple een in potentie zware concurrent van zijn eigen iAd zomaar zal toelaten.

admobApplebeleidbusinessgoogleipadiphonemobilenieuwsreclame

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken