Minder tijd voor YouTube en LinkedIn
In mei bezochten Nederlanders Windows Live, YouTube en LinkedIn minder lang dan in april. Aan Facebook en Hyves werd wel meer tijd besteed.
Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Comscore.
Het aantal bestede minuten op YouTube, Windows Live en LinkedIn zakte met respectievelijk 16, 12 en 9,5 procent. Hyves en Facebook noteren positieve cijfers. Voor deze sites nam het aantal minuten toe met 9 en 11 procent.
Nog een positieve uitschieter is Twitter. In mei steeg het dagelijkse bezoek aan de microblog met ruim 10 procent. Opvallend is dat YouTube eveneens meer unieke bezoekers per dag trok – een toename van 1,7 procent ten opzichte van april – en dat Hyves er daarentegen minder kreeg (-1,8 procent).
Over de hele maand nam het totale aantal unieke bezoekers voor Hyves wel toe, een stijging van 1,6 procent. Ook bij Facebook en Twitter nam dit cijfer toe, met respectievelijk 2,8 en 15 procent.
Voor dit onderzoek zijn mobiele bezoeken helaas niet meegeteld. Dat is een aanzienlijk gebrek. Zo loggen er bijna 350.000 Hyvers minstens één keer per dag mobiel in.