TomTom sluit deal met Twitter

TomTom heeft een overeenkomst gesloten met Twitter. De gps-fabrikant gaat kaarten en points of interest leveren voor de nieuwe functie Twitter Places.

Meer details zijn er op dit ogenblik helaas nog niet. Wel zegt de woordvoerder van het Nederlandse bedrijf dat het een van de twee leveranciers is van contextuele data voor Twitter.

Ook het Amerikaanse Localeze werkt mee. De officiële aankondiging van deze samenwerking volgt over enkele dagen.

Locatietag
Twitter Places maakt het voor gebruikers mogelijk om hun locatie te koppelen aan de berichten die ze plaatsen. Anderen kunnen dan zoeken naar informatie uit een bepaalde regio. Aan de resultaten worden points of interest, zoals restaurants en winkels, toegevoegd.

Twitter geeft binnenkort een programmeerinterface (API) uit voor Twitter Places waarmee ontwikkelaars externe applicaties kunnen maken. De nieuwe functie wordt de komende week in 65 landen uitgerold.

internetnieuwstomtom

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

👉 Bekijk alle deals