Verkeerd telefoonabonnement kost fortuin

Omdat Britten een verkeerd mobiel abonnement afsluiten, betalen ze jaarlijks ruim 960 miljoen euro te veel.

Dit blijkt uit een onderzoek van Top10.com, een prijsvergelijkingssite. Elke Brit zou per jaar 75 euro kunnen besparen wanneer hij een telefoniepakket uitkiest dat wel op zijn belgedrag aansluit. Te vaak laten consumenten belminuten en sms’jes ongebruikt, terwijl ze er wel voor betalen (55 procent), of rekenen ze een veelvoud af om te bellen en sms’en nadat hun maandelijks tegoed op is (8 procent).

Reden hiervoor is de te uitgebreide keuze uit abonnementen, denken de onderzoekers. De consument ziet door de bomen het bos niet meer en maakt een verkeerde keuze. 42 procent van de respondenten vindt het aanbod verwarrend en 46 procent is bang om te veel te moeten betalen.

Het advies is om oude rekeningen te analyseren alvorens een nieuw contract af te sluiten.

Nederlandse en Belgische providers bieden eveneens een batterij aan mobiele abonnementen. Zouden wij ook jaarlijks een aanzienlijk bedrag verspillen? 
 

abonnementmobilenieuwsonderzoek

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

👉 Bekijk alle deals