Facebook dringt e-mail en MSN terug

Amerikanen zijn meer tijd gaan spenderen op sociaalnetwerksites zoals Facebook. Dit gaat ten koste van traditionele internetkanalen zoals e-mail.

Deze evolutie staat te lezen in het onderzoek ‘What Americans Do Online’ van onderzoeksbureau Nielsen Online, dat door Mercury News kon worden ingekeken.

Nielsen ondervroeg in juni tweehonderdduizend inwoners van de VS.

Gemiddeld besteden zij meer dan zes uur per maand aan sociale netwerken en meer dan vier uur per maand aan online games. Nog eens veertien uur per maand gaat naar online nieuws, entertainment en andere websites.

In vergelijking met juni 2009 wordt er 43 procent meer tijd doorgebracht op sociaalnetwerksites. Voor online gaming is dat tien procent.

Facebook alleen al is goed voor 85 procent van de tijd die wordt doorgebracht op netwerksites. MySpace, Twitter en Blogger doen het stukken minder met respectievelijk 5,6 procent en tweemaal 1,1 procent.

De extra tijd op Facebook heeft zijn weerslag op e-mail, MSN en portaalsites. Hier wordt minder tijd aan besteed. Volgens Nielsen-analist David Martin is dat logisch. “Platformen zoals Facebook omvatten e-mail en instant messaging”, zegt hij. Dat gaat ten koste van andere kanalen.

e-mailmaatschappijnielsennieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

€350 korting op de Tenways CGO600

€350 korting op de Tenways CGO600

Bekijk de CGO600