Nieuws

BP geeft miljoenen uit aan AdWords

Uit gelekte documenten, bemachtigd door Ad Age, blijkt dat oliemaatschappij BP in juni erg veel geld heeft gespendeerd aan Google AdWords.

BP is daarmee een opvallende nieuwkomer in de top tien van het advertentiesysteem.

Het bedrijf gaf in juni bijna 3,6 miljoen dollar (2,8 miljoen euro) uit aan reclame op Google. Vóór de olieramp in de Golf van Mexico gaf BP nauwelijks iets uit aan AdWords, slechts 57.000 dollar (44.000 euro) per maand.

[related_article id=”158901″]

Met de extra aandacht probeerde de onderneming haar beeldvorming te redden. Een andere reden voor bedrijven om miljoenen te investeren zijn de inkomsten die direct gegenereerd worden door het zoekverkeer. Dit is het geval bij Amazon, eBay, Expedia en Hotels.com.

Het is eveneens opvallend dat enkele grote bedrijven niet in de top tien staan, bijvoorbeeld Walt Disney. Ad Age merkt echter op dat deze bedrijven mogelijk via een andere organisatie op Google adverteren.

In de top tien van afgelopen juni staan AT&T Mobility, Apollo Group, Expedia, Amazon, eBay, BP, Hotels.com, JC Penney, Living Social en ADT Security.

adwordsbpgoogleinternetnieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken