Microsoft opent tv-offensief voor Kinect

Microsoft staat op het punt om een campagne van een half miljard dollar te starten voor de Kinect, de nieuwe draadloze controller van de Xbox 360. Hoogtepunt van de campagne wordt een gastoptreden in de populaire tv-show Oprah.
Het worden erg belangrijke maanden voor Microsoft, dat tegelijk zijn mobiele besturingssysteem Windows Phone 7 op de markt brengt. De reclamecampagne zal vooral toegespitst zijn op de Kinect, die op 4 november officieel op de markt komt. Maar Microsoft hoopt wellicht dat ook de Windows-smartphones van het reclame-effect zullen profiteren.
Kinect is een draadloze sensor die je in de spelconsole Xbox 360 kunt pluggen. Het toestelletje bevat een camera, audiosensoren en bewegingssensoren die "48 bewegingspunten van het menselijk lichaam kunnen detecteren", aldus de pr-machine van Microsoft.
Met de Kinect, die onder meer gezichten en stemmen kan herkennen, hoopt Microsoft een voorsprong te nemen op de razend populaire Wii-console van Nintendo.
In talkshows
Volgens de New York Post is de Amerikaanse reclamecampagne 500 miljoen dollar waard. Onbetaalbaar is evenwel de airtime die het toestel zal krijgen in de talkshow Oprah van tv-ster Oprah Winfrey. De Kinect zal ook worden opgevoerd in de iets minder populaire, maar toch ook zeer drukbekeken talkshow van Ellen Degeneres.
De lancering van de Kinect zal gepaard gaan met zeventien spelletjes die geschikt zijn om met de nieuwe controller gespeeld te worden. Naar verluidt lopen de bestellingen zo goed dat de voorraad snel uitgeput zal zijn. Reken dus maar op de klassieke taferelen met winkels die al om middernacht hun deuren openen om ongeduldige klanten aan hun exemplaar te helpen.












