Nieuws

Nieuw sociaal netwerk van medeoprichter Facebook

Chris Hughes, een van de medeoprichters van Facebook, heeft zijn eigen sociaal netwerk Jumo op poten gezet.

Bijzonder aan Jumo is dat het zich richt op goede doelen. Het doel van Hughes is mensen koppelen aan liefdadigheidsinstellingen en een band scheppen tussen beide. De nadruk ligt niet op het geven van donaties.

Hij vergelijkt het met wat Yelp doet voor restaurants. “Het indexeren van goede doelen zodat mensen ze kunnen vinden en beoordelen”, stelt hij tegenover The New York Times. “Hoe meer iemand zich verbonden voelt tot een probleem, hoe meer kans dat hij of zij betrokken blijft voor een langere periode.”

Op dit moment staan er drieduizend projecten op Jumo. Van individuele projecten, zoals de opbouw van een school in Afrika, tot bredere kwesties zoals homorechten. Aan de pagina’s worden relevante nieuwsartikelen, YouTubevideo’s en Twitterberichten gekoppeld. Daarop kunnen gebruikers commentaar achterlaten. Het is ook mogelijk om via Facebook een project te volgen.

Jumo is niet het eerste initiatief dat zich richt op goede doelen. Zo heeft Facebook een applicatie Causes, waarmee je organisaties vindt en steunt, en er is de website Global Giving.

Over de eventuele concurrentie met Facebook rept Hughes met geen woord.
 

hughesinternetjumonetwerknieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken