AOL koopt populaire nieuwssite
De Amerikaanse internetgroep AOL heeft de Amerikaanse nieuwssite The Huffington Post gekocht voor een bedrag van 315 miljoen dollar.
Dat kondigt AOL vandaag aan in een persbericht. De website ontvangt elke maand 25 miljoen bezoekers. Daarmee is The Huffington Post een van de grotere internetkranten.
De transactie kreeg groen licht van de raad van bestuur en de aandeelhouders van beide ondernemingen. Een goedkeuring van de Amerikaanse autoriteiten moet nog bevestigd worden. De overname zou eind maart of uiterlijk begin april rond moeten zijn. Het overnamebedrag zal contant betaald worden.
Huffington blijft de baas
Medeoprichter en hoofdredacteur van de Amerikaanse blogsite, Arianna Huffington, wordt benoemd tot topvrouw en blijft hoofdredacteur van Huffington Post Media Group. Die constructie zal the Huffington Post integreren met de internetsites van AOL, waaronder Engadget, TechCrunch, Moviefone, MapQuest, Black Voices, PopEater, AOL Music, AOL Latino, AutoBlog, Patch en StyleLis.
"Deze overname karakteriseert het nieuwe soort Amerikaanse mediabedrijven. Die combineren inhoud, sociale netwerken en de ervaringen van consumenten", aldus AOL-baas Tim Armstrong in het persbericht.
De internetgroep AOL werd eind 2009 afgesplitst van Time Warner. Beide mediabedrijven zijn in 2000 gefuseerd.