Apple schendt eigen voorwaarden App Store
Een nieuwe iOS-app van Apple die de advertentiecampagnes op Apples iAd-platform verzamelt, druist in tegen de regels van de App Store.
Apple lanceerde deze week een gratis iOS-app met de naam iAd Gallery. Je vindt er een overzicht van de reclameboodschappen die bedrijven verspreiden via het gelijknamige advertentieplatform. Apple heeft iAd in april van vorig jaar gelanceerd om de concurrentie met Googles AdMob op zijn eigen mobiele toestellen aan te gaan.
Geen reclame-apps toegelaten
Business Insider merkt op dat de nieuwe iAd-app in strijd is met de richtlijnen waaraan applicaties moeten voldoen om in de App Store toegelaten te worden. Die stelt dat applicaties die hoofdzakelijk marketingdoeleinden hebben of volledig uit advertenties bestaan niet worden toegelaten.
[related_article id=”158256″]
Apple beschrijft de app als een bron waar gebruikers informatie kunnen vinden over reclamecampagnes en de bedrijven die ze maken. Je kan ook een bladwijzer maken voor je favoriete campagnes of bedrijven.
Geen commentaar
Engadget bericht dat Ads Tube, een app die eveneens iAds-campagnes verzamelt maar ontwikkeld werd door een externe partij, afgelopen zomer door Apple uit de App Store geweerd werd omdat ze slechts een beperkte ‘gebruikersfunctionaliteit’ zou hebben.
Apple wil niet reageren.