Netlog verandert in Massive Media
Het bedrijf achter het sociale netwerk Netlog wil een onlinemediagroep worden. Het verandert daarom zijn naam en stelt een aantal nieuwe sites voor.
Netlog wordt Massive Media en het bedrijf wil een online mediagroep worden die naar eigen zeggen mensen online en via mobiele toepassingen samenbrengt. Het bekendste wapenfeit van het bedrijf is de sociaalnetwerksite Netlog, die sinds april weer meer gebruikers aantrekt.
Het gamingportaal van Massive Media heet Gatcha. De eerste applicaties voor iPhone, iPad, Blackberry en Android zijn al klaar. De inkomsten komen uit advertenties en betalingen van gebruikers voor extra diensten. Gatcha zal ook spellen naar Facebook brengen.
Er zijn ook nog onbekendere sites die het bedrijf al eerder gelanceerd heeft. Zo is er de datingsite Twoo waar gebruikers berichten kunnen posten en partners zoeken, maar moeten betalen voor extra diensten. Er zijn 35.000 gebruikers van Twoo. Er is ook nog EKKO, een conversatiedienst die nog in een testfase zit.
Massive Media is voor 65% in handen van Netlog-oprichters Coppens en Bogaert. Het bedrijf bezit ook de wedstrijdsite kezoo.com en werkt samen met we7.com, een site om legaal muziek te downloaden. Daarnaast heeft Massive Media een participatie in de Nederlandse webwinkel 1dayfly.com.