Geen uploads bij muziekstreamdienst Sony
Music Unlimited, zo heet Sony"s antwoord op Google Music en Apple iTunes Match. In tegenstelling tot bij Google hoef je niet je muziekcollectie te uploaden, bevestigt VIAO-topman Kuni Suzuki.
Music Unlimited is het muziekonderdeel van het nieuwe Sony Entertainment Network, het initiatief dat alle oude Sony-onlinediensten onder een paraplu brengt.
De Sony-dienst is dus (voorlopig) de enige die hetzelfde doet als iTunes Match. Je muziekcollectie wordt geanalyseerd. Als liedjes al in het aanbod van Music Unlimited zitten, hoeven ze niet te worden geüpload. Dat scheelt een aardige slok op de borrel als je een collectie van verschillende tientallen gigabytes bezit.
Volgens Suzuki komen er twee abonnementsformules: Premium (9,99 euro/maand) zonder limieten en met de mogelijkheid om je muziekcollectie in de cloud te stoppen, en Basic (3,99 euro/maand) voor een aanbod dat doet denken aan Last.fm en bestaat uit genreradiostations. Of dat ook persoonlijke stations, pakweg op basis van een bepaalde artiest omvat is nog niet duidelijk.
Tablet
De VIAO-topman, die eveneens verantwoordelijk is voor de pas voorgestelde P- en S-tablets, geeft ook zijn visie over hoe Sony zich moet positioneren ten opzichte van andere Android-tablets en de iPad.
De nadruk, aldus Suzuki, moet niet liggen op de tablet an sich. Sony wil benadrukken dat een tablet een schakel in een groter DLNA-verhaal. De klemtoon ligt dus op een totaalverhaal, waarbij ook Bravia"s en VIAO"s een rol spelen.