Facebook maakt reageren op advertenties mogelijk

Facebook breidt zijn advertentiesysteem uit met advertenties waar je op kunt reageren.

De nieuwe functie wordt volgens de website Mashable deze week voorgesteld op de Advertising Week in New York. De berichten komen niet in de nieuwsfeed, wel aan de zijkant waar advertenties staan. Daarbij krijg je de mogelijkheid om zelf te reageren en reacties van anderen te zien.

De achterliggende gedachte is dat advertenties met aanbevelingen van anderen geloofwaardiger overkomen. Alleen is niet duidelijk of je alle reacties of enkel die van je eigen vrienden zal zien. De vraag is ook hoe het publiek gaat reageren bij verdachte of ongepaste advertenties, of wat het merk zal doen als de reacties negatief zijn.

Begin dit jaar Introduceerde Facebook al Sponsored Stories. Hierbij worden acties van vrienden (bijvoorbeeld het inchecken in een bekende winkel) gekoppeld aan advertenties naast je profiel.

adsadvertentiescommentaarinteractienieuwsreactiereclamesponsored stories

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken