Nieuws

Microsoft wil via consument aan bedrijven verkopen

Microsoft gaat zijn imago bij consumenten verbeteren. Door meer mensen te overtuigen hoopt het bedrijf dat ze op hun werk om Microsoftspullen vragen.

Microsoft heeft een verschijnsel ontdekt dat ‘consumerisatie van zakelijke IT’ wordt genoemd. Daarbij komen mensen met hun eigen toestel op het werk aanzetten, en ze verwachten dat ze zoiets ook op de werkvloer kunnen gebruiken. Normaal gezien krijgen ze echter een pc van het werk. En daar moeten ze het dan mee doen, of ze het leuk vinden of niet.

Het bekendste voorbeeld zijn de iPhones en de iPads. De eerste gebruikers van die apparaten waren meestal managers. En zij konden aan hun IT’ers opleggen dat die dingen moesten werken met de bedrijfs-IT. Daarbij vaak geen rekening houdend met de beveiligingsstandaarden of problemen met interoperabiliteit.

[related_article id=”161452″]

Imagocampagne
Microsoft wil nu ook inspelen op de trend dat de consument die iets te zeggen krijgt over de zakelijke IT. Het start daarom een reclamecampagne. “Microsoft heeft geen problemen met marktaandelen, maar wel met het veroveren van een plek in de harten van mensen”, zegt Philippe Rogge, hoofd van de Belgische Microsoftvestiging.

In België gaat een campagne op televisie lopen die over de hele familie Microsoftproducten gaat. Dus ook Windows Phones en Xbox 360 bijvoorbeeld. Al die producten groeien naar elkaar toe als het op gebruikersinterface aankomt, maar Microsoft wil ze ook als één productfamilie beginnen uitspelen.

Ook in de winkel gaan we zien dat Microsoft zijn producten als een geheel gaat verkopen. In supermarkten bijvoorbeeld zullen er geen aparte hoekjes komen voor de telefoon, de Xbox en de software. Microsoft wil alles bij elkaar, in één imagocampagne.

businessconsumerisatieimagocampagnemicrosoftnieuwsverkoopzakelijke it

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken