We blijven steeds minder lang op Google+
Steeds meer mensen hebben een account op Google+. Maar ze spenderen er steeds minder tijd op: amper 3,3 minuten per maand.
Hoe belangrijk of onbelangrijk Google+ echt is, wordt pas duidelijk als je de vergelijking met Facebook maakt. In januari hebben de Facebookgebruikers 7,5 uur op de site doorgebracht. Uit de cijfers die onderzoeksbedrijf ComScore heeft over het internet, blijkt dat Facebook de grote heerser is onder de sociaalnetwerksites.
De cijfers gaan niet de goede richting uit voor Google+, want gebruikers blijven er steeds minder lang. In december bleven gebruikers 4,8 minuten plakken, terwijl dat een maand eerder nog 5,12 minuten was volgens nieuwsdienst Bloomberg.
[related_article id=”158901″]
Ambitieus begin
Toen Google zijn sociale netwerk Google+ in juni 2011 op de wereld losliet, had het bedrijf er goede hoop op dat het een nieuw tijdperk op het internet zou inluiden, waarbij sociale media gecombineerd worden met Googles dominante zoekmachine.
Als je enkel het aantal Google+-leden beschouwt, lijkt er geen vuiltje aan de lucht. Negentig miljoen gebruikers is immers lang niet slecht. Maar Facebook heeft er wel 845 miljoen.
Bradley Horowitz, de vicepresident voor productbeheer bij Google, nuanceert een en ander. Hij legt aan The Wall Street Journal uit dat Google+ groeit volgens de maatstaven die Google zelf belangrijk acht. Bovendien noemt hij de gegevens van ComScore dramatisch lager dan de interne gegevens die Google zelf verzamelt.