Review: Asura’s Wrath
[related_article id=”160734″] Frustraties kanaliseren
Wat is er gebeurd om Asura zo kwaad te krijgen? Simpel: zijn vrouw werd vermoord, je dochter werd gekidnapt en hij wordt nog eens uit de hemel gekickt. Tijd om orde op zaken te stellen. Het verhaal wordt verteld over meer dan 12.000 jaar, tijd zat om kwaad te blijven. We horen jullie al denken: dit lijkt wel heel sterk op God of War. Het spel wordt opgesplitst in 18 afleveringen, met op het einde nog een geheime aflevering als je het spel hebt uitgespeeld. Elke aflevering duurt ongeveer twintig minuten, net als een klassieke anime-serie.
Asura’s Wrath is in feite een interactieve anime, want om de haverklap krijg je filmpjes voorgeschoteld die je gewoon moet uitzitten. Soms kruipt er een quick-time event tussen, maar meestal kun je genieten van het verhaal. Vergelijk het een heel klein beetje met Heavy Rain, maar dan met een minder krachtig verhaal. Tussendoor krijg je stevige actiesequenties waar je helemaal in los kunt gaan. Naast de zware en lichte aanvallen, counters en finishing-moves is er nog de Burst Mode. De actie spat van het scherm en net daarom is het soms vervelend dat je alweer een filmpje moet bekijken dat het verhaal verder vertelt. Ze hadden er beter afleveringen van veertig minuten van gemaakt en de rest ingevuld met meer actie. Asura’s Wrath scoort erg goed op het vlak van de presentatie. De personages en omgeving vloeien precies recht uit een pen, zoals het in een anime hoort. De Japanse mythologie wordt er mooi mee in beeld gebracht. De vele tussenfilmpjes slorpen veel tijd op, maar dat merk je amper doordat je zo in het verhaal wordt gezogen.