Twitter koopt e-mailmarketingbedrijf RestEngine
Twitter neemt het team achter RestEngine aan, een 2,5 jaar oud bedrijf dat zich specialiseert in e-mailmarketing.
RestEngine omschrijft zichzelf als “een automatie-oplossing voor sociale marketing” die zich richt tot app-ontwikkelaars en uitgevers. Het bedrijf schotelt je gepersonaliseerde marketing-e-mails voor. Het was technologiewebsite TechCrunch die eerst ruchtbaarheid aan de overname uit april gaf.
RestEngine brengt zijn gebruikers op de hoogte via een bericht op zijn website: “We zijn erg opgetogen te mogen aankondigen dat het RestEngine-team de Twitterroedel vervoegt. RestEngine werd amper 2,5 jaar geleden opgericht om sociale-app-uitgevers te helpen bij het persoonlijk aanspreken van zijn klanten, gebaseerd op de sociale grafiek van een gebruiker. Tijdens deze ongelooflijk reis hadden we de kans samen te werken met de top van de sociale-app-uitgeverijwereld. We zijn extatisch dat we ons e-mailkunnen en onze kennis van marketingautomatie nu op grote schaal zullen kunnen toepassen.”
Volgens TechCrunh verhuist RestEngine-medeoprichter Joe Waltman niet mee naar Twitter en wordt de bestaande RestEngine-website gesloten.
Twitter gaat de laatste tijd op in een overnamemarathon. Vorige maand kocht het sociale platform het socialemedia-analistenbedrijf Hotspots.io. Daarvoor kocht het Posterous, Summify en TweetDeck.