Facebook verliest drie directeuren in 24 uur
Drie Facebook-directeuren kiezen dezelfde dag uit om hun vertrek aan te kondigen. Zij horen bij een groeiende groep toptalent die de netwerksite de rug toekeren.
Ethan Beard, die verantwoordelijk was voor het onderhouden van relaties met de belangrijkste appontwikkelaars op Facebook, kondigde als eerste zijn ontslag aan. Kort daarna volgden marketingdirecteur Katie Mitic en Jonathan Matus, die zich concentreerde op mobiele marketing.
Alle directeuren gebruikten hun Facebook Timeline om hun vertrek aan te kondigen. Geen van hen gebruikte de aankondiging om te laten wie hun opvolger wordt of wat hun nieuwe werkgever wordt.
Uittocht
De drie voegen zich volgens All Things Digital bij een groeiende groep toptalent dat Facebook achter zich laat. In juni trok het technische hoofd van Facebook, Bret Taylor, de deur achter zich dicht en begon zijn eigen bedrijf. Een hooggeplaatste PR-directeur ging liever werken bij visuele bookmarksite Pinterest. En zij zijn niet de eersten die het bedrijf de rug toekeren.
Vlak na de beursgang van Facebook werd al snel duidelijk dat veel toptalent de netwerksite wilde verlaten om voor zichzelf te beginnen. De beslissing had immers een grote groep medewerkers steenrijk gemaakt, waardoor zij de luxe hadden om zelf een bedrijf op te starten of een bijzonder lange vakantie te nemen.
Geen beste week
Facebook heeft sowieso niet de beste week uit zijn bestaan. Het zag zijn aandeelprijs kelderen nadat het een nettoverlies rapporteerde van 157 miljoen, terwijl zijn omzet op 1,2 miljard uitkwam.
Ondanks het feit dat diezelfde omzet 32 procent hoger was dan het jaar daarvoor, reageerde Wall Street teleurgesteld. Het aandeel zakte naar 20,88 dollar, net iets boven de laagste notering tot nu toe van 20,84 dollar.