Nieuws

Fable: The Journey voor Xbox 360 Kinect

In de afgelopen jaren zijn er een hele hoop Kinect-spellen gelanceerd, maar buiten de dans- en fitnessspellen werden we er weinig vrolijk van. Meestal was de bediening rampzalig, of je houding was te verkrampt om ervan te genieten. 

Kinect-games voelen zelden aan als een hardcore game en hebben zelden een "echt" verhaal. Enkele maanden geleden probeerde Steel Battalion: Heavy Armor het nog eens, maar het resultaat was opnieuw rampzalig. Gelukkig komt Fable: The Journey met de ommekeer.

Fable: The Journey is niet je typische Fable-game. Verwacht daarom geen open wereld of avonturen met massa’s extra opdrachten, goed voor 25 tot 30 uur spelplezier. Deze Kinect-game heb je al uit na 10 uur en het spelverloop is volledig lineair. Het enige wat je moet doen, is volgen. Ondanks dat gegeven maakt het Fable: The Journey niet minder genietbaar.

[related_article id=”160734″]

Magisch
Je eerste minuten met deze game zijn magisch. Je gaat zitten in je zetel, beweegt wat met je armen, en alles wordt mooi vertaald. De eerste keer dat je een vijand de lucht in zwiert, de eerste keer dat je die magische bol op hen afvuurt, het is een gevoel van enthousiasme dat we nog maar weinig ervaren bij games.

De vertaling naar Kinect werkt verrassend goed naar onze mening. OK, het gebeurt dat er af en toe iets fout wordt geregistreerd, met de nodige frustratie erbij, maar die momenten ben je snel vergeten. In onze ogen is dit de allereerste Kinect-titel met de waardige titel ‘avontuur’.

Al je magische spreuken kun je upgraden dankzij Upgrade Points die je doorheen het avontuur verdient. Dit geeft je niet alleen het gevoel dat je steeds krachtiger wordt, maar het haalt de sleur er ook uit. Een tip: gebruik je zuurverdiende Upgrade Points niet om je paard op te waarderen. Je hebt het niet echt nodig in je avontuur en het verbeteren van je spreuken is veel belangrijker.

Genieten
Overal waar je naartoe gaat brengt je paard je. Het merendeel van het spel zul je dus ook naar het achterwerk van je paard moeten kijken. Je kunt hem besturen door met beide handen de ‘virtuele’ teugels te nemen, maar dat is zelden nodig. Als je je paard gewoon laat doen, volgt hij de weg en kun je rustig naar de omgeving kijken. En dat wil je doen.

Fable: The Journey ziet er ontzettend mooi uit. De typisch magische omgevingen uit een Fable-game herken je ook hier. We vinden het haast zonde dat je niet gewoon de wilde wereld kunt bewandelen en andere gebieden ontdekken. Ook de muziek verdient een pluim. Het zorgt ervoor dat je in het spel wordt getrokken, en niet meer wordt losgelaten. Het is heerlijk vertoeven in Fable: The Journey.

Echte Kinect-game
Deze game laat ons eindelijk zien hoe je een echte Kinect-game kunt brengen die je het gevoel geeft dat het beter speelt dan met een controller. Alleen al voor deze verwezenlijking verdient Fable: The Journey een dikke pluim. We moeten toegeven dat er momenten van ergernis waren, maar die worden ruimschoots gecompenseerd door het verdere machtige gevoel van je eigen bewegingen.

Wil je eindelijk iedereen overtuigen dat Kinect niet enkel voor dansspellen of minigames dient? Dan moet je Fable: The Journey in huis halen. Het spel kost 49,99 euro en ligt vanaf 12 oktober in de winkel.

consolefablegamekinectontspanningreviewssoftwarethe journeyxbox 360

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken