BIPT beboet Telenet, Mobistar en Scarlet

De Belgsiche telecomwaakhond heeft drie operatoren beboet omwille van ontbrekende informatie op de facturen.

Idealiter moet een operator minstens één keer per jaar op de factuur vermelden welk tarief het voordeligste zou zijn voor de klant. Maar bij controle in 2012 bleek dat niet altijd te gebeuren.

Telenet verwijst op zijn facturen de klant door naar een website of telefoonnummer voor meer informatie. Mobistar verwijst naar hun dienst ‘Tariff Check’ waar dit te controleren valt. Een goed initiatief maar onvoldoende. De telecomwet verplicht hen immers om het gunstigste tariefplan expliciet op de factuur te vermelden.

[related_article id=”158455″]

Voor de overtreding krijgen beide operatoren een boete van 30.000 euro. Scarlet krijgt een boete van 10.000 euro, dit omdat het de vervaldatum van contracten van bepaalde duur niet vermeldde op een aantal basisfacturen. Dat maakt het volgens het BIPT moeilijk voor abonnees om op geïnformeerde wijze van operator te veranderen.

biptconsumentmobistarnieuwsscarlettarieftariefplantelecomtelenetzakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken