Met TapCrowd maak je in 5 minuten een app
Op de Belgische afdeling van Mobile World Congress staat TapCrowd, een onderneming die je handig een app in elkaar laat boksen. We kregen een demonstratie te zien hoe gemakkelijk zoiets echt is, en we moeten hen gelijk geven: het is echt eenvoudig.
Sociale integratie
Je start door je App een naam te geven. Kies een template hoe je app eruit moet zien, het aantal onderdelen dat de app moet ondersteunen, en je bent vertrokken. Dankzij enkele kliks kan je zelfs Facebook en Twitter integratie toevoegen. Wil je graag via je app een push notificatie doorvoeren? Typ die notificatie in de software, klik of je die overal wil verspreiden of eerder geografisch gebonden, en iedereen die de app heeft geïnstalleerd, krijgt het aan. Heel interessant voor retailers die graag een promotie willen pushen.
[related_article id=”161563″]
Ben je klaar met de app? Met een klik stuur je een mailtje naar je smartphone waar je een testversie kan proberen. We deden de test met een Android-telefoon, en na enkele minuten was de app al binnen.
App testen
Een app neerzetten is simpel, maar het kost ook wel wat geld. Maandelijks moet je toch rekenen tussen de 40 en 80 euro. Daar krijg je wel veel voor terug. Je app wordt automatisch in de App Store of Play Store gezet, je hebt toegang tot diepgaande analysetools en je hoeft helemaal geen verstand te hebben van programmatie.
Ter gelegenheid van MWC in Barcelona heeft TapCrowd een app in elkaar gebokst via zijn eigen tools. Je kan de app downloaden vanaf de App Store of Google Play.