Nieuws

Marketingleider Apple valt Android aan

Paul Schiller heeft als hoofd van de marketingafdeling van Apple hard uitgehaald naar Android. Schiller haalt diverse punten van kritiek aan en hoewel het modder gooien blijft, hebben de beschuldigingen wel enigszins een gegronde basis.

In een interview met Wall Street Journal haalt Paul Schiller het mobiele besturingssysteem Android vlak voor de introductie van de Samsung Galaxy S IV nog even onderuit. Er komen heel wat clichés naar boven die over Android negatief zijn en over Apple natuurlijk positief.

“Android wordt vaak gebruikt als alternatief voor een feature phone en de gebruikservaring is niet zo goed als een iPhone”, volgens Schiller. Verder vindt hij dat de integratie van Android met andere diensten en software veel te wensen over laat. “Als je een Android-apparaat uit de doos haalt, moet je eerst negen verschillende accounts aanmaken bij diverse partijen om dezelfde gebruikservaring te krijgen die je bij iOS direct uit de doos krijgt”, vindt Schiller.

[related_article id=”158256″]

Schiller heeft het in het interview niet over grote concurrent Samsung en houdt het bij het bekritiseren van Android. Hij noemt de fragmentatie van het Android OS een probleem en vindt dat Android-gebruikers te vaak rond moeten lopen met verouderde versies van het besturingssysteem.

Uiteraard haalde Schiller ook nog even de iPhone 5 aan. Hij vindt dat deze smartphone nog altijd het beste scherm heeft van alle smartphones op de markt. Hij ziet verder het gegeven dat de iPhone 5 zo dun en licht is, als de reden dat andere fabrikanten hun apparaten groter maken. Alleen dan kunnen ze tippen aan de accuduur die de iPhone biedt. Er kunnen dan namelijk ook grotere accu’s ingebouwd worden in de smartphones van concurrenten.

AndroidApplegooglepaul schiller

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken