Dropbox voegt mailclient toe aan diensten
Mailbox zet volgens de mensen van Mailbox zelf ‘e-mail weer op zijn plaats’. Ze biedt een inbox die volledig hertekend is tegenover de standaard mailcliënt in iOS-toestellen. Daarmee moet het makkelijker zijn om je e-mail te beheren en berichten uit te filteren zonder desktopcomputer.
Op het eerste zicht lijkt het erop dat deze app gewoon de gestroomlijnde ervaring van e-mail op Androidtelefoons wil nabootsen.
De app is enkel beschikbaar na reservatie en is nog maar een maand geleden gelanceerd. Volgens het team achter Mailbox is de capaciteit van de dienst intussen al 2.000 keer vergroot. De app levert op dit ogenblik 60 miljoen e-mails per dag af.
Verder groeien was voor het team achter Mailbox niet echt haalbaar en dus hebben ze een samenwerking gezocht met Dropbox. Langs de kant van Dropbox is het een nieuwe dienst die mee helpt in de groeiende concurrentiestrijd tussen cloudaanbieders. En gezien de populariteit van Mailbox kan deze nieuwe dienst Dropbox een duwtje in de rug geven op iOS.
Deze aankoop verraadt ook iets over de veranderende mobiele strategie van Dropbox. Ze willen er niet veel over kwijt, maar deze passage geven we toch even mee:
Dropbox vervangt je folders op je harde schijf niet: het verbetert ze. Hetzelfde geldt voor Mailbox, het vervangt je mail niet maar maakt ‘m beter. Of het Dropbox is of Mailbox, we willen middelen vinden om je leven te vereenvoudigen.
In plaats een eigen mailcliënt te bouwen van nul, neemt Dropbox een andere route richting volledig cloudplatform met software en diensten.