Nieuws

Achtervolgen adverteerders je binnenkort ook op Twitter?

Volgens AdAge doktert Twitter een retargeting-systeem uit. Hierdoor kunnen adverteerders je in de toekomst met Twitter-advertenties bestoken wanneer je hun website bezocht hebt.

Uit de geruchtenmolen blijkt dat Twitter zich klaarstoomt om een advertentieprogramma uit te rollen waarbij marketeers gerichte advertenties kunnen sturen naar bezoekers van hun website.

Volgens AdAge is het advertentieprogramma gelijkaardig met FBX, het omstreden maar erg effectieve retargeting-systeem van Facebook. Dit retargering-programma toont je op Facebook bijvoorbeeld advertenties van schoenen die jij onlangs bekeken hebt in een online shop. Het doel is om je terug naar de webwinkel te lokken en je te overtuigen om dat paar schoenen toch aan te kopen.

“Sinds vorig jaar heeft het bedrijf verschillende FBX-partners ontmoet die goed thuis zijn in retargeting”, klinkt het bij AdAge. “Ook al zijn het nog maar gesprekken, Twitter denkt er dus wel aan om eventueel ook een retargeting-systeem in te voeren. Tot nog toe heeft Twitter echter nog geen potentiële partners bekendgemaakt of een startdatum gepland.”

Als het verslag van AdAge blijkt te kloppen, is het een grote stap van Twitter om haar reclame-programma te versterken. Aangezien advertenties de enige inkomstenbron van Twitter zijn, kan het ook een belangrijke move zijn om Twitter klaar te stomen voor een beursgang. Volgens speculaties is een beursgang echter ten vroegste voor volgend jaar. Onze collega’s van CNET vroegen de Twitter-woordvoerder voor commentaar maar vingen bot.

advertentiesmarketingnieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

👉 Bekijk alle deals