Forse stijging mobiele klanten Belgacom
Belgacom heeft er tijdens het afgelopen kwartaal 46.000 mobiele klanten bijgekregen. De focus op mobiel lijkt zijn vruchten af te werpen.
“Dankzij ons nieuwe aantrekkelijke en vereenvoudigde mobiele aanbod dat we op 1 april 2013 lanceerden, onze versterkte marketingcampagnes en onze tactische subsidiëringen van smartphones, wonnen we terrein en slaagden we erin onze netto-aangroei van mobiele klanten opnieuw positief te krijgen,” zegt Belgacombaas Didier Bellens in een persbericht.
[related_article id=”161563″]
Belgacom verloor in het tweede kwartaal 82.000 prepaid-klanten, maar daar stond een winst van 128.000 postpaid-klanten tegenover, waardoor het bedrijf er in totaal 46.000 nieuwe mobiele klanten bij heeft. De teller staat daarmee op 5,41 miljoen mobiele klanten.
Begin april heeft het telecombedrijf haar mobiele tarieven herbekeken en vereenvoudigd tot twee tariefplannen. ‘Smart’ voor smartphonegebruikers en ‘Easy’ voor eigenaars van een gewone gsm. Bovendien kunnen Belgacom-klanten hun mobiele abonnement nu bundelen met hun Pack voor vaste telefonie, internet en digitale tv, waardoor ze extra korting krijgen.
Het aantal multiplay-Packs steeg met 19.000 (totaal 1,278 miljoen) tijdens het afgelopen kwartaal. Verder kwamen er ook nog 16.000 Belgacom TV-klanten (totaal 1,428 miljoen) en 5.000 internetklanten (totaal 1,652 miljoen) bij. Enkel op vaste telefonie moest Belgacom 39.000 klanten (totaal 3,002 miljoen) inleveren.
Belgacom noteerde over het tweede kwartaal van 2013 een omzet van 1,583 miljoen euro, een daling van 1,7 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2012. Die daling is vooral toe te schrijven aan de regelgeving en de aanpassing van de mobiele tarieven. Desalniettemin is Belgacom goed op weg om de jaarverwachtingen voor 2013 – groepsopbrengsten die 1 tot 2 procent lager liggen dan in 2012 – waar te maken.