Vine harkt 40 miljoen gebruikers bij elkaar
Vine, een mobiele videoapplicatie die gebruikers clips van 6 seconden laat maken en delen, heeft maar zeven maanden nodig gehad om uit te komen op 40 miljoen geregistreerde gebruikers. Het dochterbedrijf van Twitter maakte dit dinsdag via een tweet bekend.
We"ve said this before and we"ll say it again: this community – now more than 40 million of you – is amazing. Thank you for inspiring us.
— Vine (@vineapp) August 20, 2013
De app heeft zijn snelle groei vooral te danken aan Android-gebruikers. In januari lanceerde het een iOS-app en toen het in juni een Android-versie lanceerde, stond de teller nog op 13 miljoen gebruikers. Een nieuwe functie, de zogenoemde ‘revine’ was een belangrijke katalysator voor de groei. Vanaf dat moment konden Vine-gebruikers hun video’s eenvoudig delen en werd het mogelijk om een virale videoster te worden.
[related_article id=”160734″]
Toen Instagram, het kroonjuweel van Facebook, bekend maakte dat gebruikers ook via hun apps video’s konden schieten en delen, leek het er even op dat het gedaan was met Vine. Vlak na de Instagram-update eind juni zei Marketing Land dat het aantal gedeelde Vine-video’s de afgrond in stortte.
De zojuist bekendgemaakte cijfers suggereren echter dat Vine zijn mannetje staat in de wereld van sociale video.